Hello visitor! You are not logged in. Login Register

Filter by category:

Workshop Dienstag 12.2.2018

PhD Day (PhD Students who submitted a paper for the PhD Day)

Time: Tuesday, 2019-02-12, 13:00 - 18:00 UTC

7th International PhD Day of the AAEE Student Chapter

The Austrian Association for Energy Economics (AAEE) gladly announces the seventh international PhD Day at the TU Wien on Tuesday 12th of February 2019. The objective of the PhD Day is to give PhD students the opportunity to present their work in progress paper and in turn to obtain a comprehensive written and oral feedback from a professor or senior researcher and a colleague of yours.

When: Tuesday 12th of February 2019 12:00 – 18:00
Where: TU Wien, Energy Economics Group, EI 9 and EI 10 (Ground Floor), Gusshausstraße 27-29, 1040 Vienna, Austria

Submission deadline:

• Extended Abstract: 7.11.2018
  • Full paper: 1.2.2019

For whom? Any junior researcher and PhD student currently working in the field of energy economics and tackling the broader themes of

• Innovation in the energy transition
  • Behavioral aspects in energy and climate policy
  • Integrated modeling of energy and resource efficiency
  • Energy, climate and macroeconomic relationships
  • Novel methodologies and modeling techniques

is invited to participate. Registrations as mere attendees are welcome but kindly asked to be submitted until 21.1.2019.

How does it work?

Please submit an extended abstract according to the IEWT guidelines (please include the chapters "overview, methods, results, conclusions, bibliography") until 7.11.2018. Acceptance notification will be sent in time.

1. After a positive evaluation, you will be invited to submit a full paper to complete your PhD Day registration.
  2. Another student, as well as a senior researcher, will then review your paper. In return, you review a colleague’s paper.
  3. You present your work at the PhD Day and obtain extended feedback from your reviewers helping to get your paper journal ready.
  4. Enjoy a convivial evening of networking and drinks (18:00-22:00).

How much? The participation and all provisions are free of charge. The best presentation will be awarded! If you have any questions, do not hesitate to contact us. We are looking forward to excellent submissions and discussions.

Any questions?

Abendveranstaltung Mittwoch 13.02.2019

Empfang Wien Energie

Time: Wednesday, 2019-02-13, 20:00 - 23:00 UTC

Wien Energie Fernwärme
Spittelauer Lände 45
1090 Wien

Die Wien Energie Fernwärme lädt zu einem Abendempfang in ihre Geschäftsräume direkt neben dem berühmten, von Friedensreich Hundertwasser gestalteten Fernwärmewerks Spittelau. Dort erwarten Sie ein Empfang, ein kurzer Vortrag zur Fernwärme Wien und ein Buffet im Anschluß. Die Anreise erfolgt selbstständig per Öffentlichen Verkehrsmitteln.
Die U-Bahn Linie 4 (grün) bringt Sie direkt vom Karlsplatz nach Spittelau (Einstieg Richtung Heiligenstadt). Dort nehmen Sie den Ausgang "J.-Holaubek-Platz" (gegen die Fahrtrichtung). Linker Hand finden Sie in ca. 100m gegen die Fahrtrichtung den Eingang zu den Geschäftsräumen der Wien Energie Fernwärme wo die Abendveranstaltung stattfinden wird.

Abendveranstaltung Donnerstag 14.02.2019

Heuriger Buschenschank Wolff

Time: Thursday, 2019-02-14, 20:00 - 23:59 UTC

Heuriger Wolff
Rathstraße 46-50, 1190 Wien
http://www.wienerheuriger.at external

Ein rustikales Bauernbuffet erwartet Sie am zweiten Abend der Konferenz beim Alt-Wiener Heurigen der Familie Wolff! Genießen Sie 'gschmackige' Speisen und Getränke in gemütlicher Atmosphäre und nutzen Sie das urige Ambiente zum Gedankenaustausch jeglicher Art. Die gemeinsame Anreise erfolgt mit angemieteten Bussen, welche auch zur Rückfahrt zur Verfügung stehen. Die erste Rückfahrt vom Heurigen Wolff zum Karlsplatz findet zwischen 22.30 und 23.00 statt, die zweite Rückfahrt zwischen 23.30 und 24.00 Uhr. Wer die Heimreise selbstständig antreten möchte, der sei an den Busplan der Linie 35A external verwiesen. Der Bus bringt Sie zur Station Spittelau, wo Sie in die Linien U4 und U6 umsteigen können.